Porady

Salony urody w czasach pandemii – sprawdź, co Cię czeka i o czym musisz pamiętać

nowe realia w salonach urody

Nadszedł wyczekiwany przez wszystkich moment: salony urody nareszcie wracają do pracy! Jednak ze względów bezpieczeństwa nasze wizyty będą teraz nieco inne niż kiedyś. Co się zmieni? I o czym musimy pamiętać my, klienci?

Bezpieczny salon
Bezpieczny salon
Od 18 maja drzwi salonów urody znów stoją dla nas otworem! Nie ulega wątpliwości, że kalendarze specjalistów będą teraz pękać w szwach – o czym świadczy rekordowa ilość rezerwacji, którą odnotowaliśmy w pierwszą dobę po ogłoszeniu “odmrożenia” branży beauty! Musimy jednak wziąć pod uwagę, że od teraz przebieg naszych wizyt zmieni się ze względu na odgórne zalecenia i nakazy. Oprócz tego, że dla bezpieczeństwa salony i gabinety wprowadzą dodatkowe środki i procedury po swojej stronie, my również będziemy mieli pewne obowiązki. Czy wiesz jakie?

1. Zapisy przez internet

Choć wiele salonów już od dawna udostępnia swoim klientom rezerwację online, teraz stanie się ona normą. Ze względu na konieczność ograniczenia ilości osób w salonie, wprowadzono zakaz osobistego zapisywania się w placówkach. Do naszej dyspozycji pozostanie więc wyłącznie telefon i internet.

Istotne jest jednak, że pracownikom salonów nie będzie wolno używać smartfonów podczas wykonywania usług, zatem i ten kanał zostanie mocno ograniczony. Na szczęście na pomoc przychodzi niezawodny Moment.pl, spełniający zresztą także inny odgórny wymóg dotyczący realizacji wizyt – konieczność potwierdzania ich przez placówkę poprzedniego dnia.

2. Smartfon zostaje w torebce

Nasze telefony to zaskakujące skupisko różnorodnych zanieczyszczeń, w tym bakterii i wirusów. Właśnie dlatego nie będzie nam wolno wyjmować ich w salonach. Pamiętajmy, że możemy być nosicielami wirusa bez żadnych objawów, nawet o tym nie wiedząc – to przecież z tego powodu wprowadzono nakaz noszenia maseczek i używania rękawiczek. 

Choć może trudno to sobie wyobrazić, w takiej sytuacji nawet jedno niewinne sięgnięcie po smartfona może spowodować, że przeniesiemy niebezpieczne cząsteczki na jakąś powierzchnię w salonie. Nie ulegajmy więc pokusie i zapomnijmy o telefonie na czas wizyty. Nie warto narażać innych!

3. Jesteś w grupie ryzyka? Zostajesz w domu

Nowe zasady mówią także o tym, że w określonych przypadkach musimy przełożyć lub odwołać swoją wizytę. Taki obowiązek dotyczy nas wtedy, gdy:

  • mamy objawy choroby,
  • jesteśmy w trakcie obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
  • mieszkamy z osobą, która przechodzi obowiązkową izolację lub kwarantannę,
  • w ciągu ostatniego tygodnia mieliśmy kontakt z osobą skierowaną do izolacji/na kwarantannę lub u której podejrzewa się zakażenie wirusem albo zachorowanie na COVID-19.

4. Złote przykazania klienta salonu urody

Na liście obowiązków i zakazów dotyczących naszego zachowania podczas wizyt w salonie znajdzie się także:

  • noszenie maseczek (lub innej osłony ust i nosa), o ile pozwala na to specyfika zabiegu,
  • noszenie rękawiczek ochronnych lub dezynfekowanie rąk zaraz po wejściu (jeśli rodzaj zabiegu wyklucza rękawiczki),
  • przychodzenie na wizyty w pojedynkę, aby w salonie nie przebywał nikt poza pracownikami na zmianie oraz obsługiwanymi akurat klientami.

Uwaga: powinniśmy posiadać własne maseczki i rękawiczki – salony nie mają obowiązku udostępniania ich dla nas za darmo na miejscu.

Jakie środki bezpieczeństwa wprowadzą same salony?

W trosce o nasze bezpieczeństwo, codzienność pracowników salonów i gabinetów urody zmieni się jeszcze bardziej niż nasze przygotowanie do wizyt. Niektóre ze zmian będą dla nas widoczne, inne obejmą jedynie “kulisy” pracy placówek – jednak warto, abyśmy byli ich świadomi.

Widoczne zmiany:

    • Umieszczenie na drzwiach informacji, ilu klientów może przebywać jednocześnie w salonie.
    • Udostępnienie klientom środków do dezynfekcji rąk.
    • Wycofanie próbek i testerów oraz rezygnacja z serwowania klientom napojów – nie jest to nakaz, a zalecenie, jednak z pewnością wiele salonów zdecyduje się do niego zastosować.
    • Stosowanie dodatkowych środków ochrony osobistej przez pracowników – maseczek, przyłbic, rękawiczek, specjalnej odzieży itp.
    • Częstsze mycie rąk przez pracowników – w zasadzie po każdej wykonanej czynności (mimo stosowania rękawiczek).
    • Reorganizacja wnętrz salonów – tak, aby zachować odpowiednie odległości lub zamontować przesłony pomiędzy stanowiskami.
    • Wyłączenie z użytku poczekalni.
    • Zakaz używania telefonów komórkowych przez pracowników w trakcie wykonywania usług.

Pracownicy powinni także pilnować, abyśmy my, klienci, stosowali się do wymogów sanitarnych – dezynfekcji rąk, używania środków ochrony osobistej itp. Miejmy to zatem na uwadze i nie denerwujmy się, jeśli poczujemy się nieco kontrolowani 🙂

Zmiany w “kulisach” pracy salonów:

  • W miarę możliwości narzędzia wielokrotnego użytku będą zastępowane jednorazowymi – w przeciwnym razie odpowiednio dezynfekowane po każdym kliencie.
  • Zwiększone zostaną odstępy między wizytami – tak, aby możliwa była dezynfekcja stanowisk i narzędzi oraz odpowiednie przygotowanie salonu na kolejnego klienta.
  • Powierzchnie, z którymi mają kontakt klienci (np. klamki, blaty itp.) będą dezynfekowane kilka razy w ciągu dnia.
  • Wprowadzone zostaną nowe, zaostrzone procedury sanitarne oraz zwiększona kontrola ich realizacji.
  • W miarę możliwości odzież robocza będzie czyszczona/prana codziennie.
  • Zebrania zespołu zostaną ograniczone do minimum, a w ich trakcie stosowane będą wszelkie niezbędne zasady bezpieczeństwa – w tym zachowanie dystansu itp.
  • W miarę możliwości i za zgodą pracowników będą oni poddawani regularnej kontroli stanu zdrowia (m.in. poprzez mierzenie temperatury).
  • W pomieszczeniach sanitarnych umieszczone zostaną instrukcje prawidłowego mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek oraz maseczek, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk – instrukcje stosowania go.

Odznaka “Bezpieczny Salon” i ankieta  

Aby ułatwić wszystkim dbanie o wspólne bezpieczeństwo w salonach, wprowadziliśmy w Moment.pl kilka nowych rozwiązań. Pierwsze to odznaka Bezpieczny Salon, która pojawi się na wizytówkach (mamy nadzieję wszystkich) placówek. Otrzymają ją te firmy, które za pomocą specjalnego formularza potwierdzą, że wdrożyły u siebie wszystkie wymagane zabezpieczenia. Dzięki temu przed wizytą będzie można sprawdzić, czy salon do którego się wybieramy, starannie dba o nasze bezpieczeństwo.

Druga nowość to Ankieta Bezpieczny Salon, którą salony będą wysyłać do klientów, aby potwierdzić, czy nie ma żadnych przeciwwskazań do realizacji ich wizyty. To również odgórny wymóg – wprowadzony przez Główny Inspektorat Sanitarny. Link do krótkiego kwestionariusza będzie wysyłany na dzień przed wizytą, wraz z przypomnieniem o terminie. Kiedy go wypełnimy, automatycznie otrzymamy informację zwrotną, czy nasza wizyta może się odbyć. 

Choć obowiązki leżące po naszej stronie są łatwe do wprowadzenia, salony będą musiały włożyć naprawdę dużo wysiłku, aby zapewnić nam bezpieczeństwo i dostosować się do nowych zasad. Miejmy to na uwadze i przestrzegajmy zaleceń kierowanych do nas – aby nie dokładać im kolejnych trudności. Doceńmy też, że w tych trudnych czasach specjaliści robią co w ich mocy, aby jak najlepiej dbać o nasz wygląd i samopoczucie. Bo wszystko idzie znacznie łatwiej, kiedy nawzajem się wspieramy! 💛

[Głosów:3    Średnia:3.7/5]

Dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *